5 Augustus
De eerste dag is tot nu toe soepel verlopen. Bij aankomst
was het gehele team aanwezig en zijn we direct na de introductie en portfolio
ronde begonnen met brainstormen. Ons team bestaat uit Vincent, Riemer,
Mohammed, Max en Yuri(in volgorde: Design, Design/Arts, Programmer, Producer,
Programmer). Onze naam is dan ook the Λrmmy, de begin
letters van alle namen.
Het idee van de organisatie was om een game te verzinnen die gebaseerd was op het thema dat in de intro presentatie gegeven is. Dit “thema” is een foto van een man die in een soort van spitfire geniet van de G krachten en sensatie die op hem inslaat.
Het idee van de organisatie was om een game te verzinnen die gebaseerd was op het thema dat in de intro presentatie gegeven is. Dit “thema” is een foto van een man die in een soort van spitfire geniet van de G krachten en sensatie die op hem inslaat.
Eenmaal in ons computerhok zijn we begonnen met een
spinnenweb van ideeen die opkwamen. Hier zijn we dan op door gegaan door uit
deze punten concrete concepten te verzinnen. We kwamen uiteindelijk tot de
keuze uit een aantal achiever/killer games. Beweging stond hierin centraal.
Vervolgens hebben we met een PMI de keuzes afgewogen en de beste uitgekozen.
Het concept dat we gaan uitwerken is een actief maneuvre spel waarin men een konijntje bestuurd dat de opdracht heeft om zijn familielijn te vergroten. De foto van ons thema heeft een uitstraling van vrijheid, iets wat de konijntjes proberen te behouden. De humoristische gameplay en uitstraling gecombineerd met de achtervolgende schattige babykonijntjes zal zeker een top browser en eventueel een Android game worden.
Het concept dat we gaan uitwerken is een actief maneuvre spel waarin men een konijntje bestuurd dat de opdracht heeft om zijn familielijn te vergroten. De foto van ons thema heeft een uitstraling van vrijheid, iets wat de konijntjes proberen te behouden. De humoristische gameplay en uitstraling gecombineerd met de achtervolgende schattige babykonijntjes zal zeker een top browser en eventueel een Android game worden.
Het spel zal als volgt gaan. Men bestuurt een groot konijn
dat in aanraking zal moeten komen met konijnen van het andere geslacht ergens
in het speelveld. Na de gecensureerde paring zal er een lijn vormen van
babytjes die steeds langer word hoe meer je voortplant. Natuurlijk gaat de dit
niet ongestoord en zal er een aantal vijanden rondlopen die dit zal proberen te
voorkomen. De wolven hebben altijd wel zin in een lekker stukje vlees en zullen
je dus actief volgen.
Deze continue overlevingsdrang van de speler zorgt voor nerveuze en lacherige momenten en uiteindelijk tot een highscore die men door langer te overleven of beter voort te planten kan verbreken.
Het plan voor de rest van vandaag en morgen is de controls volledig werkend krijgen en een deel van de arts maken. Hieronder nog wat extra foto's
Deze continue overlevingsdrang van de speler zorgt voor nerveuze en lacherige momenten en uiteindelijk tot een highscore die men door langer te overleven of beter voort te planten kan verbreken.
Het plan voor de rest van vandaag en morgen is de controls volledig werkend krijgen en een deel van de arts maken. Hieronder nog wat extra foto's