dinsdag 6 augustus 2013

Dag Twee!


We gaan alweer richting het einde van de tweede dag. Iedereen is hard aan het werk en dat is zeker te merken in de atmosfeer van de kamer(die overigens geen ramen heeft die open kunnen en 16 laptops en 15 studenten bevat). Gister waren we druk bezig met het concept uit werken, prototypes werkend krijgen en controls te fixen. Vandaag zijn we vooral bezig met de gameplay totaal te laten werken en visueel te optimaliseren.
Riemer en Vincent(vanuit thuis) zijn de hele dag bezig geweest met tekenen van de wolf en konijnen in een cartoon style. De cayote rent dan ook met vork en mes in de juiste hand achter het vluchtende vlees aan.
Zoals te zien is, is het idee van de wolf heel anders dan die van gisteren. We vonden die van gister dan ook iets te vulgair en hebben dit vroegtijdig aangepast. Vincent voelde zich vandaag niet zo goed, dus hij heeft vanuit thuis meegewerkt. Zijn cactus en konijnen hebben we nog even geen tekeningen van, maar het eindresultaat verwerkt in de game zal straks onderaan deze post staan.

 Het dynamische Mohammed en Yuri duo heeft de hele dag gewerkt aan de code van de besturing, enemies, interactie met objecten en de gehele gameplay. Dingen zoals babykonijntjes goed de ouder laten volgen en de wolf leren dat een cactus stekels heeft zit daar in.  Maar ook niet te vergeten de holletjes en de highscore mechanic, die al in hun eindfase zitten. Vandaag hopen we ze deze af te krijgen zodat de planning van morgen ook echt voor morgen word.
Het plan voor morgen is de levels generaten, menu's maken, de opbouw van het spel en het einde creeren, zodat we hopelijk na het bezoek bij Guerilla klaar zijn om eens te kijken wie de hoogste score kan halen.
Morgen komt er weer een update dus tot dan, lators!